Fiat Bravo 1.6 (105 hp) Multijet
Kompakt hatchback otomobil pazarında rekabet her zaman sıkı olmuştur. Özellikle VW Golf’ün başını çektiği bu segmentte uzun süre var olabilmek her markanın harcı değil. Belli başlı marka ve modellerin kemikleşmiş müşteri kitlesini elinden almanın neredeyse imkânsız olduğu bu segmentte ancak sıra dışı modellerle yeni müşteri kitleleri satış noktalarına çekilebiliyor. İşte İtalyan Fiat da böyle bir adım attı ve geçmişte kullandığı “Bravo” adına yeniden can verecek yepyeni bir modeli otomobil severlerin beğenisine sundu.
Detaylar
Göz alıcı tasarım Bravo’nun en çok dikkat çeken yanı son derece göz alıcı ve aynı zamanda sportif dış tasarımı. Bu otomobili yolda görenler mutlaka kafasını çevirip bir daha bakıyor. Güncel tasarımlarda rastladığımız keskin hatlara yer vermeyen Bravo, daha sıcak ve yumuşak bir çizgiye sahip. Küçük kardeşi Grande Punto ile arasında tasarım benzerlikleri bulunan Bravo, detaylarda kendine has özelliklere de sahip. Bravo aynı grubun Alfa Romeo ve Maserati gibi otomobillerinden aldığı ilham ile dış tasarımda kendine has bir çizgiye ulaşmış görünüyor. Otomobilin iç tasarımı da kalite olarak belirli bir seviyeyi yakalamış. Çift renkli ön konsol hoş bir hava oluştururken direksiyon simidinin tasarımı da oldukça başarılı. Bazı kumanda düğmelerinin kullanımı çok fazla işlevsel değil. Orta konsolda sürücünün işine yarayacak birçok düğme ön yolcu tarafına yakın konumlandırıldığı için hem kullanımı hem de alışması zor. Bravo’nun göstergeleri son derece şık ve aynı zamanda sportif duruyor ama sol tarafa yerleştirilen hız saatine alışmak biraz zaman alıyor. Otomobilin içerisinde hem sürücü ve ön yolcu hem de arkada seyahat edenler için yeterli yaşam alanı bulunuyor. Bravo’nun övgüyü hak eden önemli özelliklerinden biri de 400 litrelik bagaj hacmi oluyor. Bu özelliğiyle bazı sedan otomobilleri bile tehdit eden Bravo’nun koltukları yatırıldığında yükleme kapasitesi 1175 litreye çıkarılabiliyor.
Bu motor sanki dizel değil Bravo’nun 1.6 litrelik Multijet motoru 105 HP’lik güç üretirken 1500 d/d’den itibaren kullanılama sunulan 290 Nm’lik tork değeri ile başarılı bir çalışma karakteri sunuyor. Performans konusunda son derece etkili olan 1.6 lt Multijet motor, gürültüsüz çalışma sistemiyle de övgümüzü kazanıyor. Tabii işin bir de yakıt tüketimi yönü var. Söz konusu dizel motor olunca düşük tüketim değerleri her otomobil kullanıcısının hayali oluyor. Açıkçası 1.6 lt Multijet motor testimizi esnasında bu konuda bizi ikna edemedi. Çoğunlukla şehir içinde kullandığımız test aracımız 6.9 lt/100 km yakıt tüketimiyle beklentilerden uzaktı. Performansıyla ‘benzinli motorları aratmayan’ 1.6 lt Multijet motor, tüketim değerleriyle de aynen öyleydi! Bravo’nun sürüş karakteri son derece yumuşak huylu. Bu durum insanı biraz tedirgin ediyor ama bu tamamen aracın karakteristik özelliğiyle ilgili, zamanla buna alışıyorsunuz. City özelliği de bulunan direksiyon sistemi ise yetersiz tepkileriyle bizden olumlu not alamadı. Orta sertlikteki süspansiyon sistemi yol tutuş konusunda önemli bir rol üstlenirken konfordan da ödün vermiyor. Euro NCAP’ten 5 yıldız alan Bravo fren testimiz esnasında da güvenlik mesafesinin altında durarak bizden olumlu not almayı başardı. Geniş motor seçenekleri Bravo ülkemize gelirken bir-iki versiyon ve motor seçeneğiyle yetinmedi. 90 HP 1.4 litrelik benzinli motordan başlayıp 150 HP’lik 1.4 lt turbo motor seçeneğine kadar uzanan bu yelpazenin en çok ilgi çekecek iki üyesi ise 1.4 lt turbo (120 HP) ve test konuğumuz olan 1.6 lt Multijet (105 HP) motor olacak gibi görünüyor. 32.000 YTL’den başlayan fiyatlarla satılan Bravo’nun özellikle genç ve bir veya iki çocuklu aileler tarafından tercih edilebileceğini, büyük bagaj hacmi ve makul fiyatıyla ile bir alt segmentteki sedan otomobillere ciddi bir alternatif olabileceğini düşünüyoruz.
Fiat Bravo 1.6 Multijet 105 HP Teknik Özellik
| Motor: |
1598 cc, sıralı 4 silindirli
| Yakıt tüketimi | |
| Maksimum güç: |
105 HP-4000 d/d
| Şehiriçi: 6.3 | |
| Maksimum tork: |
290 Nm-1500 d/d
| Şehirdışı: 4.1 lt | |
| Maksimum hız: | 187 km/s | Ortalama: 4.9 lt | |
| 0-100 km/s hızlanma: |
11.3 sn
| ||
| Boyutlar (u/g/y): | 4336/1792 /1498 mm | ||
| Ağırlık: | 1320 kg | ||
| Aktarma: |
Önden çekiş
| ||
| Şanzıman: | 5 ileri manuel | ||
| Lastikler: |
205/55 R16
| ||
| Frenler (ön/arka): | Hava kanallı disk/disk | ||
| Depo hacmi/Yakıt |
50 litre/Euro dizel
| ||
| Bagaj hacmi: | 400- | ||

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder