Ford Focus HB 1.6 TDCI : Yine yeni yeniden
Günümüzde otomobiller o kadar çok benzeşmeye başladı ki farklı olmak için çabalamaya çalışanlar bile azaldı diyebiliriz. Her an yeni bir model piyasaya çıkıyor ve kıyasıya rekabetin içinde kendine bir adım da olsa yer açmaya çalışıyor. İşte bu ortamda en şanslıları ise yıllardır isim yapmış ve her gün bu isimlerinin hakkını vermeye çalışan modeller oluyor. İşte onlardan biri Ford Focus; zamana yenik düşen yüzü kendisini sevenlerin de beklediği gibi markanın “Kinetik Tasarım” anlayışıyla yeniden şekillendirildi. Daha önce sedan versiyonu ile sayfalarımıza konuk olan makyajlı Focus bu sefer de hatchback versiyonuyla karşımızda…
Dinamik ve güncel ön yüz
Focus’un makyaj operasyonunun en belirgin işareti markanın“Kinetik Tasarım” anlayışının tam anlamıyla işlendiği ön yüzü. Özellikle motor kaputu, yeni farları, dinamik görünümlü ön ızgara ve kaslı bir görünüme sahip olan çamurluklar ön yüzdeki değişimin en önemli görsel işaretleri olarak sıralanabilir. Sportif çizgilerin profilde de devam ettiği Focus’un arka tasarımı çok fazla değişmemiş. Profildeki çizginin değilse bile arka tasarım çizgisinin “Kinetik Tasarım” anlayışından biraz olsun pay alması bu makyajı daha anlamlı kılardı diye düşünüyoruz.
Focus’un iç mekânı güncelliğini yitirdiği için rakiplerinden geri kalıyordu. Bu makyaj operasyonuyla Focus’un kabini de artık daha güncel çizgiler taşıyor. Kabin içinde ilk dikkat çeken şey kullanılan malzeme kalitesinin ve aynı zamanda kalite hissinin arttırılmış olması. Kokpitteki çizginin ön yüz ile çok fazla bağlantılı olduğunu söyleyemeyiz. Kokpitte daha yumuşak ve akıcı hatlar tercih edilmiş. İçerideki kumanda düğmelerinin kullanımında bir sorun yok, direksiyon simidi ele iyi oturuyor. Göstergeler okunaklı ama hararet ve yakıt göstergesi Focus’a yabancı olanlara küçük gelebilir.
Focus’un ön ve arkadaki oturma alanı bir hatchback otomobil için beklentileri karşılıyor. Diğer taraftan 395 litrelik bagaj hacmi Focus’un bazı sedan otomobillere bile rakip olabileceğini gösteriyor.
Geliştirilen sürüş özellikleri
Focus’un sadece tasarımı değil sürüş özellikleri de güncellenmiş. Özellikle ayarları yeniden yapılan süspansiyonlar sürüş keyfinin yanı sıra sürüş güvenliğini de arttırıyor. Elektrik destekli hidrolik direksiyonun tepkileri çok hassas ve yönlendirme de son derece başarılı. Diğer taraftan 15 dereceye kadar hareket edebilen sürüşe duyarlı far sistemi gece sürüşleri için tam bir keyif ve aynı zamanda güvenlik unsuru olarak dikkat çekmeyi başarıyor. Focus’ta karşımıza çıkan “Ford Kolay Yakıt Sistemi” ise farklı boyutlardaki yakıt doldurma uçları sayesinde aracınıza yanlış yakıt doldurulmasına izin vermeyerek sizi ayrı bir dertten kurtarıyor.
Daha önce otomatik vitesli sedan versiyonuyla konuğumuz olan Focus, biraz eleştirilerimize maruz kalmıştı. Bu testimizin konuğu olan 1.6 litrelik dizel Ford Focus’ta aynı şikayetleri bulmamız mümkün değil. Öncelikle bu motoru hepimiz biliyoruz; Ford ile PSA’nın ortak yapımı olan bu motor çoğu otomobil severden olumlu notlar alıyordu zaten. 4000 d/d’de 109 HP güç üreten motorun torku ise 1750 d/d’de 240 Nm. 5 ileri manuel şanzıman ile görev paylaşımı yapan bu motorun performansı beklentileri fazlasıyla karşılıyor.
Tüketim değerleri açısından Focus’un çok büyük bir şey vaad etmediğini söyleyebiliriz. Fabrika verilerine göre 5.8 lt/100 km yakıt tüketen otomobil çoğu şehir içinde geçen testimiz boyunca 6.7 lt/100 km yakıt tüketti ki bu değer çok fazla övülmeye değmez diye düşünüyoruz. Aslında bu tüketim değerlerini benzer bir çok otomobilde de gördükten sonra ‘Özellikle şehir içinde araç kullanıyorsam neden dizel-otomatik vitesli bir versiyonu tercih etmeyeyim?’ diye sorası geliyor insanın!... Tabii bunun için Ford’un adım atmasını bekleyeceğiz çünkü Focus’ta henüz dizel-otomatik seçeneği yok.
Genel Değerlendirme
| ||
| İşçilik | 8 | İşçilik kalitesi gelişmiş |
| Görüş | 7 | Görüş açılarından bir sorun yok |
| Performans | 7 | Beklentileri karşlıyor |
| Tüketim | 6 | Biraz yüksek |
| Konfor | 7 | Yeterli |
| Frenler | 8 | Güvenlik mesafesin altında durabiliyor |
| Yalıtım | 7 | Önemli bir yalıtım sorunu yok |
| Donanım | 8 | Yüksek |
| Fiyat | 7 | Makul (45.150 YTL) |
| Skor | 7.2 | Başarılı sürüş karakteriyle sınıfı geçiyor |
www.arabam.com



Hiç yorum yok:
Yorum Gönder