Volkswagen tarafından Türkiye’de Mart ayında satışa sunulmaya
başlanan Yeni Volkswagen CC, Bulgaristan’ın Plovdiv kentinde
gerçekleştirilen bir organizasyonla tanıtıldı. Mart ayı itibarıyla
Türkiye yollarına çıkan CC ilk planda 1,4 TSI 160 PS DSG ve 2,0 TDI 170
PS BlueMotion Technology DSG versiyonlarıyla satışa sunulacak. Yeni CC,
37 bin 900 Euro’dan başlayan fiyatlarla alınabilecek.Volkswagen’in 2012 yılındaki yeni model atağı “CC” ile başlıyor. Dört yıl önce, pazara sunulmasıyla birlikte yeni bir segmentin doğmasını sağlayan ve 2008 yılından bu güne dünya çapında yaklaşık 270 bin kişinin tercih ettiği CC tamamen yenilendi. Bir coupenin cazibesinden hoşlanan, aynı zamanda en az 4 kişi ve 4 kapı için sağlanan iç mekân konforuna önem verenler tarafından ilgi gören “CC” modeli yenilenirken platform ortağı Passat modelinden aldığı ön ismini de bırakmış.
Genişletilmiş standart donanım ve aksesuar yelpazesiyle öne çıkan yeni ‘CC’nin standart donanım yelpazesinde yeni adaptif Bi-xenon farlar, statik viraj lambaları ve yeni LED stop lambaları mevcut. Yorgunluk tespit sistemi ‘Fatique Detection’, RCD 510 radyo-CD değiştirici, paslanmaz çelik kapı eşiği kaplamaları ve ilave eksenel ayar özellikli, güvenli koltuk kafalıkları (Ön koltuklar) da standart olarak sunuluyor.
Gelişmiş
sürüş destek sistemleri, yeni ‘CC’de öne çıkan özellikler arasında yer
alıyor. Yeni CC, dünyada ilk kez ‘Şerit Takip Asistanı’ ve ‘Şerit
Değiştirme Asistanı’ teknolojilerini birleştiren yeni teknoloji ‘Şerit
Takip Asistanı Plus’ı opsiyonel olarak sunuyor. Yeni Volkswagen CC’de
kullanılmaya başlanan dinamik uzun far asistanı gibi sürüş destek
sistemleri de isteğe bağlı olarak alınabiliyor. Yeni CC’de konfor da
entegre masaj işlevli ‘havalandırmalı koltuk’la ideal seviyeye
çıkarılıyor.
Yeni VW CC Türkiye’de ilk
olarak 1.4 TSI 160 PS benzinli ve 2,0 TDI 170 PS BlueMotion Technology
ve 2,0 TDI 140 PS BlueMotion Technology seçenekleriyle sunulacak. 2,0
TDI 140 yeni CC’nin 2,0 TSI 210 PS benzinli versiyonu ise sipariş
üzerine getirilecek.
Common rail
direkt enjeksiyonlu 170 PS gücündeki dizel motorlu seçenekte, Stop/Start
sistemi ve frenleme enerjisinin geri kazanımını sağlayan rejenerasyon
modu standart olarak sunuluyor. 6 ileri DSG şanzımanla sunulan yeni CC,
2,0 TDI 170 PS BlueMotion Technology, 0’dan 100 km/s hıza 8,6 saniyede
ulaşabiliyor. 350 Nm tork üreten ve 220 km/s maksimum hıza sahip bu
versiyonun ortalama yakıt tüketimi 100 km’de 5,5 lt ve CO2 emisyonu ise
sadece 144 g/km.
Devrim niteliğindeki
çift şarjlı ve direkt benzin enjeksiyonlu 1,4 TSI 160 PS motor ise,
250Nm tork sağlıyor. 0-100km/s hızlanmasını 8,5 saniyede yapan CC, 222
km/s maksimum hıza sahip. Bu başarılı güç ünitesiyle birlikte 100km’de
ortalama 6,9 lt yakıt tüketimi değerine sahip olan yeni Volkswagen
CC’nin CO2 emisyonu da 159g/km.
Sürüş İzlenimi – Tulu DARICAN / Plovdiv-Bulgaristan
VW’nin
D segment spor modeli ‘CC’nin yeni neslini Bulgaristan ve Türkiye
yollarında deneme fırsatı yakaladım. Yeni CC isminden Passat’ı çıkarsa
da özellikle iç mekanında bu modelle büyük benzerlikler taşıyor.
Kullanılan parçalar Passat’tan alınma. 2.0 litrelik dizel versiyon
yüksek tork değeriyle etkileyici hızlanma performansına sahip. DSG
şanzımanla uyumu düşük hızlardaki şehir içi trafiği dışında çok
başarılı. Diğer motor seçeneği olan 1.4 litrelik TSI üniteyse şehir içi
kullanımda çok daha iyi. Torkun daha dengeli dağılmasıyla düşük hızlarda
konforlu ilerlemek mümkün. Hızlanma konusunda da dizel kardeşinden kötü
kaldığı düşünülmemeli. Türkiye için ÖTV ve MTV avantajı sebebiyle 1.4
litrelik motorun yeni CC’de en çok tercih edilen seçenek olacağı kesin.
CC konfor anlamında Passat standartlarını yakalıyor. Yol tutuş ve sürüş
stabilitesi konusunda da aracın başarılı olduğunu söylemem gerekiyor.
Arka kısımda diz mesafesi yeterli ancak aynı sözleri baş mesafesi
konusunda söylemek güç. 40 bin Euro’ya yaklaşan fiyatlı bir otomobilde
hala navigasyon seçeneğinin sunulmuyor oluşu, orta konsolda müzik
sistemini kontrol etmek dışından hiçbir işlevi olmayan büyük ekranlı
sistem eleştirilmesi gereken detaylar arasında.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder