20 Nisan 2012 Cuma

Nissan Qashqai 1.6 Tekna

Beklenen otomatik

Nissan Qashqai 1.6 Tekna VT: Beklenen otomatik


Türk halkına Crossover segmentini tanıtan model Nissan Qashqai, artık 1.6 litrelik motoruyla beraber CVT otomatik şanzıman seçeneği de sunuyor. Crossover modeller içerisinde en çok satan unvanını elinde bulunduran Qashqai, başarılı dizel versiyonunun yanına 1.6 litre benzinli otomatik versiyonunu da ekleyerek satışlarını arttırma peşinde. Nissan C platformunu kullanan Qashqai, pek çok Renault modeliyle aynı platformu paylaşıyor. Model yakında yine Renault’dan alınma 1.6 litrelik 130 hp gücünde bir dizel motora kavuşacak. Üstelik yeni versiyonda 4x4 seçeneği de olacak. Şu anki motor seçenekleri ile 4x4 teknolojisini sadece 2.0 litrelik dCi motorda yaşayabiliyorsunuz.
Tasarım
Nissan Qashqai yerden yüksek yapısı sayesinde pek çok insanın arzuladığı bir model. Kaslı ve dinamik ön görüntüsünün arka kısmından çok daha iyi göründüğü bir gerçek olsa da, araç genel olarak derli toplu bir tasarıma sahip. 4330 mm uzunluğa sahip Nissan Qashqai, Peugeot 3008’den 3,5 cm daha kısa. Karşılaştırıldığı diğer model olan Skoda Yeti ise Qashqai’den 10,7 cm daha kısa. Nissan Qashqai 17,4 derecelik yaklaşma ve 30.2 derecelik uzaklaşma açısı ile ufak engebeleri aşmanıza yardımcı oluyor. Üstelik yerden 18 cm yüksekliğindeki yapısı aracın altını vurmadan ufak tefek derelerden geçebilmeniz anlamına geliyor.  Tabi test aracımız gibi 4x2 versiyonlarla bu tür aksiyonlara girişmeden bir kez daha düşünmek lazım! Qashqai’nin 410 litrelik bagaj hacmi, Peugeot 3008’den 102 litre daha küçük.  






İç mekan
Geçirdiği makyaj operasyonu sırasında Qashqai’nin iç mekanında bazı değişiklikler olsa hiç fena olmazdı! İç mekan gayet anlaşılır öğelerle şekillendirilmiş fakat havalandırma ızgaralarının basit görünen yapısı genel şıklığı bir miktar bozuyor. İç mekanda kullanılan malzemeler yumuşak dokulu değiller ancak kalite hissi anlamında çok kötü olmadıklarını söylemeliyiz. Orta konsolun en dikkat çeken öğesi olan renkli ekranda artık navigasyon desteğinin sunulması çok iyi olmuş. Yönlendirme sırasında ekranı takip edebilmek için gözünüzü yoldan ayırmanız gerekiyor ve bu durum sürüş güvenliği açısından iyi değil. Keşke makyajla beraber bu ekran daha üstlere taşınsaydı.  Bu ekran geri görüş kamerasına vizör olarak hizmet ederken, ses sisteminin bilgi ekranı olarak da görev yapıyor. Qashqai’nin telefonlarla eşleşebilen müzik sisteminin ses kalitesi vasatı aşamıyor. Aracın şık deri direksiyonu üzerindeki kontrol butonlarının kullanımı alışkanlık gerektirse de ergonomik olarak  başarılı. Gösterge paneli iyi okunuyor, klima sisteminin ayarları basit yapılı.


Motor
Test aracımızda görev yapan ünite 1.6 litrelik atmosferik benzinli bir motor. Yani hiçbir aşırı beslemeye sahip değil. Bu sebeple verimli olmayan motor, performans beklentisi olan müşterileri memnun etmeyecektir. Ünite 6000 d/d’de 115 hp güç ve 4400 d/d’de 158 Nm tork üretiyor. Bu motora sahip Qashqai’nin testimize konuk olmasının tek sebebi ise yeni getirilen CVT otomatik şanzıman. Qashqai ailesinde 1.6 litre vergi diliminden yararlanabilen tek otomatik vitesli versiyon olan 1.6 CVT, sarsıntısız vites geçişleri ile öne çıkıyor. Tüketim anlamında manuel vitesli versiyonla çok büyük farklılık oluşturmaması CVT şanzımanın en büyük avantajı. Testimiz süresince 8,5 lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza atan Qashqai için ekonomik kelimesi kullanılamaz. Qashqai 1.6 CVT’nin 13 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri aracın performansı hakkında fikir veriyor. Ara hızlanmalar sırasında gaz pedalını bol bol paspasa yapıştırmak zorunda kalıyorsunuz.


Konfor ve  yol tutuş
Orta sertlikteki süspansiyonları ile kullanıcısını memnun eden Qashqai, hızlı ve küçük darbeleri emme konusunda yeterli performansı gösteriyor. İç mekan düşük süratlerde oldukça sessizken, motorun ivmelenmeye çalıştığı anlarda motor sesi ile doluyor. Dizel Qashqai’de bu sorunu kesinlikle bu kadar yaşamıyorsunuz. Qashqai’nin yumuşak yapılı koltukları rahatlar ancak yan destekleri biraz daha iyi olsa koltuk içinde kalmak için çaba göstermemiz gerekmezdi. Tabi bu durumu Qashqai’nin limitlerini zorladığımız anlarda yaşadık. Pek çok kullanıcı Qashqai’yi sınırlarında kullanmayacağı için bu sorunu hissetmeyecektir bile. Qashqai’nin yol tutuşu Tekna donanımdan itibaren sunulmaya başlanan ESP sistemi sayesinde sorunsuz. Modelin önden kayma eğilimi fazla olsa da elektronik sistemler tehlikenin fazla büyümesine engel vermeden devreye giriyor. Nissan’ın, Micra’da ESP’yi standart sunarken Qashqai’de Visia donanıma koymaması anlaşılır gibi değil! Qashqai’nin direksiyonun ve frenlerinin hassasiyeti segmentine göre gayet iyi.


Güvenlik
Nissan Qashqai, EuroNcap testine girdiği dönemin en iyi puanlarını alarak çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı.

Yorum - Selim ERKEK
Crossoverların şahı Nissan Qashqai beklenen otomatik vitesine sonunda kavuştu. Dizel motorlu versiyonu için çok iyi diyebileceğim aracın, 1.6 litrelik CVT versiyonu içinse aynı şeyi söyleyemiyorum. Tasarım, sürüş, kalite açısından tatmin edici olan Qashqai aynı başarıyı benzinli motorlarında gösteremiyor. CVT otomatik şanzıman gayet başarılı ama 1.6 litrelik benzinli ünite Qashqai’yi taşımakta zorlanıyor. Tüketim verilerinde pek çok kişi 9 lt/100 km’nin üzerinde değerler görecektir. 5 kişi artı bagajınızla yaptığınız yolculuklarda aracın performansı çok düşüyor ve motor sürekli yüksek devir çevirmek zorunda kalıyor.  Doğal olarak aracın içerisindeki akustik konfor düşüyor ve yakıt tüketimi artıyor.  Otomatik vites konforunu yaşamak isteyenler Qashqai 1.6 CVT’nin, dizel kardeşine oranla çok yüksek yakıt giderlerine ve performans eksiklerine katlanmalılar.


Yorum – Tulu DARICAN
Nissan Qashqai, kompakt crossover segmentinde son yılların hiç kuşkusuz en başarılı modeli. Üstelik bunu özellikle bu segmentte tüketicilerin tercih sebeplerinden birisi olan otomatik şanzıman opsiyonunu sadece pahalı 4x4 versiyonda sunarak başarıyordu. Şimdiyse 1.6 litrelik benzinli ünitelerle birlikte CVT şanzıman alınabiliyor. CVT doğası gereği son dönem trendi otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlardan daha konforlu ama en az onlar kadar yakıt ekonomisi sunabiliyor. Bu nedenle Qashqai’nin bu versiyonunun ilgi göreceği kesin. Ancak 1.6 litrelik benzinli motor en az 10 yıllık geçmişe sahip bir ünite. Bu da modern trendlere göre güçsüz kalmasına sebep oluyor. Bunun neticesi de ortalama performans olarak karşımıza çıkıyor. Test aracımız, Qashqai’yi otomatik şanzımanla isteyenlerin tercihi olabilecek bir model. Eğer otomatik şanzıman sizin için şart değilse dizel Qashqai modelinden vazgeçmeyin derim…


Teknik Özellikler
Motor:1.6 CVT
Motor Hacmi:1598 cc
Silindir Adedi:4
Maksimum Güç:115 hp 6000 d/d
Maksimum Tork: 158 Nm 4400 d/d
Performans


0-100 km/s Hızlanma13 s

Maksimum Hız:174 km/s



Frenler


Ön:Disk

Arka:Disk



Yakıt Türü
Benzin
Yakıt Tüketimi


Şehir İçi:8,1 lt

Şehir Dışı:5,4 lt

Karma:6,4 lt

Test:8,5 lt

CO2 Emisyonu149 gr/km
Boyutlar


Uzunluk:4330 mm

Genişlik:1780 mm

Yükseklik:1622 mm

Dingil Mesafesi:2630 mm

Bagaj Hacmi:410 lt

Yakıt Depo Kapasitesi:65 lt

Boş Ağırlık:1344 kg

Lastik Boyutu:215/60 R17
www.arabam.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder